tirsdag den 19. marts 2013

Indledende manøvre....

I november måned 2011 udskrev den aldeles udmærkede "rejsehjemmeside" Rejseliv.dk endnu en konkurrence. Jeg læser ofte på siden,og har haft gavn af sidens mange gode artikler og ikke mindst af brugernes egne tips. Nu var muligheden der så for at bidrage med egne indfald.... 

Jeg skrev bl.a. en anbefaling af Hohenschönhausen i Berlin. Et tidligere Stasi-fængsel, som nu fungerer som et aktivt museum, hvor besøgende vises rundt af guider, der selv har siddet som politiske fanger på stedet. Fascinerende og tankevækkende!! Egentlig havde jeg tænkt at smide et par personlige tips op under alle omstændigheder, men nu hvor Rejseliv.dk lokkede med en konkurrence, måtte jeg nok hellere få gjort alvor af det... Således gjort og derefter glemt.....

"Du har vundet..." Lød en indkommende mail!!! Ja ja.... Nigeriabrev og alt mulig andet narreværk... tænker man!! Send ½ mio kroner som bankgaranti og vi sender mindst 17-18 mio retur som tak for hjælpen... Hahahaa.. Men fra rejseliv.dk??? Måtte hellere lige tjekke... Og jow da!!! Jeg havde scoret konkurrencens 1. præmie... Hurtigruten!! Bergen - Kirkenes incl flybilletter, som snildt kunne rettes til også at gælde fra Billund, hvilket vi jyder påskønner. Og for to personer... Måtte hellere invitere gemalen. Alt andet vil kun give bøvl!! Så jeg printede "gavebrevet" ud og smed det under juletræet..  Stor jubel fra gemalens side. Og ja tak, han ville gerne med. Så var alternativerne ligesom udelukket!! Men god nok... Ham kan man sagtens rejse med, uden bøvl og uenighed, siger efterhånden mange års erfaring mig.



Nå... Allerkæreste gemal...  Der blev du nok overrasket??

Nu starter så de INDLEDENDE MANØVRE:
Der skal researches en del... Det er bl.a. dét, jeg ofte bruger Rejseliv.dk til inden vi drager afsted.
Den ferieform jeg/vi foretrækker inkluderer oftest, at vi selv planlægger det hele, og at vi har sat os nogenlunde grundigt ind i, hvad der venter forude... Dog med rigelig plads til overraskelser og uventede ændringer.

På nettet findes mange oplysninger om rejser med Hurtigruten. Især på Hurtigrutens egen side, Men derudover dog mest på udenlandske blogs og halvstøvede danske indlæg, der mangler lidt "dybte".
Tanken spirede: Måske man skal forsøge sig med en lille "lejlighedsblog". Altså en, til lejligheden opstået, lille blog, der har en forudbestemt levetid, der begrænses til en lille indledning, selve rejsen, og et efterskrift... Thats it!!!


Jeg har selv savnet at finde et lille indlæg / blog / hjemmeside el lign om sådan en jomfrurejse, som vi nu begiver os ud på. Så nu udstiller jeg mine totalt ,manglende evner udi Blog-universets nådesløse forum... Så læs eller spring over alt efter behov og interesse.....




Der er selvfølgelig blevet rekvireret materiale som indledende manøvre...
Jeg skulle tage stilling til, hvornår vi ville afsted... Og da rejsen var berammet til vintersæsonen, måtte det absolut indebære "Jagten på Nordlyset". Jeg er ikke rigtig til piv-kolde polarrejser og udfordrende vejrforhold, men absolut heller ikke til ekstreme varmegrader, så jeg sprang de hårdeste vintermåneder over, da dato for afrejse skulle fastsættes. Og nu skal det være... 

Afgang onsdag d. 20. marts. En overnatning i Bergen. Afrejse med Hurtigruten d. 21 med ankomst i Kirkenes d. 27. marts efterfulgt af en overnatning og hjemrejse med fly til Billund d. 28. marts.

Og så har vi ellers surfet info om rejsen, og om de byer, hvor vi vil få lidt tid til at gå på opdagelse. Som tidligere nævnt, er jeg/vi mest begejstrede for, selv at planlægge diverse udflugter i de havne vi anløber, men vi dog osse benytte Hurtigrutens tilbud om planlagte udflugter.

Nok nu... Er midt i den intensive pakning! Og nej, her er jeg absolut ikke velforberedt, men fungerer bedst med, at fare forvildet rundt de sidste timer inden afgang... Lærer det bare aldrig. Det der med at pakke i god tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar